به گزارش خبرگزاری تسنیم، یولیان ناگلسمان که شاگردانش شب گذشته (جمعه) در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو 2024 با قبول شکست 2 بر یک مقابل اسپانیا در جدالی 120 دقیقه‌ای از دور این رقابت‌ها کنار رفتند و رؤیای‌شان برای قهرمانی در خانه نقش بر آب شد، بعدازظهر امروز (شنبه) با حضور در یک کنفرانس خبری در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: سخت دارم خودم را نگه می‌دارم که گریه نکنم چون شب خیلی احساسی بود. همیشه گفته‌ام که ما در تیم ملی آلمان به این نیاز داریم که مردم‌مان پشت تیم باشند. از ماه مارس به بعد، واضح بود که هواداران چیزی حس می‌کردند. ما تصمیماتی گرفتیم (اشاره به ایجاد تغییرات در ترکیب مانشافت) که هرکسی نمی‌توانست چنین تصمیماتی بگیرد و مردم هم حس کردند که ما دنبال ایجاد تغییرات هستیم. دوست داشتیم که چیز بیشتری به این هواداران می‌دادیم.

سرمربی 36 ساله تیم ملی فوتبال آلمان که تا سال 2026 هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت، درباره چالش پیش روی تیمش اظهار داشت: لیگ ملت‌های اروپا تورنمنتی است که ما می‌توانیم در آن به قهرمانی برسیم. ما باید رویکردی متفاوت به آن نسبت به بازی‌های دوستانه داشته باشیم. ما در سال 2025 بازی‌های مهمی در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 را پیش رو خواهیم داشت و سپس خود جام جهانی. ما اهداف بزرگی داریم و می‌خواهیم از لیگ ملت‌ها برای پیشرفت هر چه بیشتر خود استفاده کنیم.

وی همچنین در مورد انتخاب جانشین تونی کروس که شب گذشته آخرین بازی ملی‌اش را انجام داد، خاطر نشان کرد: ما کار دشواری برای انتخاب جانشین کروس آنهم یافتن بازیکنی که همان کیفیت را داشته باشد، خواهیم داشت. الکساندر پاولوویچ و آنجلو اشتیلر دو بازیکنی هستند که می‌توانند از حیث سبک بازی جایگزین کروس شوند. همچنین پاسکال گروس 33 ساله هم هست. از دیدگاه ما، در یافتن راه حل‌ها موفق خواهیم شد.

ناگلسمان در پاسخ به این پرسش که «برای چه چیزی دلتان تنگ می‌شود؟»، گفت: دلم برای تمامی کسانی که در چند هفته اخیر با هم کار کردیم، تنگ می‌شود. دلم برای آن لحظات احساسی تنگ می‌شود. ما تمامی موارد مثبت و منفی را با هم تجربه کردیم، از ناراحتی و پوچی تا لذت دقیقه 89 (اشاره به گل تساوی‌بخش فلورین ویرتس در بازی با اسپانیا) همه چیز بود. دلم برای همه اعضای کادر فنی‌ام و بازیکنان، تمامی آن شخصیت‌های فوق‌العاده تنگ می‌شود. من هرگز چنین حسی پیدا نکردم که مجبور باشم بازیکنی را از ترکیب بیرون بگذارم، چون ممکن بود جو تیم را به هم بریزد. این چیزی است که خیلی دلم برایش تنگ می‌شود.

سرمربی پیشین بایرن مونیخ همچنین در مورد مقایسه مربیگری در رده ملی با مربیگری در رده باشگاهی خاطر نشان کرد: قسمت تلخ ماجرا اینجاست که ما حالا باید دو سال صبر کنیم تا دوباره بتوانیم برای قهرمانی در یک تورنمنت معتبر دیگر رقابت کنیم، اما روی هم رفته مربیگری در رده ملی رضایت‌بخش است و خوشحالم که قراردادم تمدید شد.

وی همچنین درباره اینکه آیا همچنان قصد دارد روی کاپیتان تیمش حساب باز کند، گفت: من چیزی از جانب ایلکای گوندوگان ندیدم که قصد داشته باشد به کارش در تیم ملی پایان دهد. ایلکای رهبری واقعی است که خیلی اهل صحبت کردن نیست، اما بسیار باتجربه است. خوشحال خواهم شد اگر او بخواهد به کارش در تیم ملی ادامه دهد. در نهایت تصمیم با چنین بازیکنان بزرگی است. خوشحالم که او کاپیتان ما بود و اطمینان دارم که همچنان در اختیار تیم ملی فوتبال آلمان خواهد بود.