به گزارش خبرگزاری تسنیم، قضاوت آنتونیو تیلور داور انگلیسی بازی شب گذشته (جمعه) تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو 2024 نه تنها با اعتراض آلمانی‌ها همراه بود بلکه انتقاد رسانه‌های ایتالیایی را هم به همراه داشت.

ایتالیایی‌ها از قضاوت‌های تیلور - به خصوص به خاطر تصمیم جنجالی او در فینال لیگ اروپای سال 2023 میان تیم‌های رم و سویا که برخورد واضح توپ با دست بازیکن سویا در محوطه جریمه این تیم را پنالتی نگرفت - خاطرات خوشی ندارند و تکرار اتفاقی مشابه با آن صحنه در بازی شب گذشته آلمان و اسپانیا (وقتی که توپ شلیک شده توسط جمال موسیالا پس از برخورد با دست مارک کوکوریا تغییر مسیر داد) داغ آنها را تازه کرد و باعث شد به داور انگلیسی حمله کنند.

 

تصمیم بحث برانگیز تیلور زمانی اتخاذ شد که بازی برابر بود و اگر به سود آلمان پنالتی اعلام شد، این تیم شانس زیادی برای بردن بازی داشت. با این حال این اتفاق رخ نداد و اسپانیا با زدن گل در وقت‌های اضافه پیروز شد. در این بین برخی رسانه‌های ایتالیایی از جمله اسکای اسپورت ایتالیا، رای اسپورت و توتومرکاتو همگی با استناد به نظر کارشناس داوری، برخورد توپ با دست کوکوریا را خطای هند مسلم دانستند. مائوریتزیو کامپانیونی خبرنگار شبکه اسکای اسپورت ایتالیا در این باره گفت: خطای هند آنقدر واضح بود که باید تمام داوران VAR را به‌عنوان مجازات به خانه‌های‌شان بفرستند. تیلور هم که از همه بدتر و مدام در معرض اشتباه. تنها چیزی که می‌توانست تصمیم تیلور را توجیه کند می‌تواند این باشد که احتمالاً فولکروگ در موقعیت آفساید قرار داشته یا قبل‌تر از آن صحنه خطای هند مرتکب شده چون در غیر اینصورت هیچ بهانه‌ دیگری قابل قبول نیست. پنالتی که تیلور سال گذشته به سود رم نگرفت به اندازه کافی شوکه‌کننده بود، اما به نظر این تصمیم او حتی از آن هم بدتر بود.

یورو 2024 ,

برخی دیگر از رسانه‌های ایتالیایی برای انتقاد از قضاوت تیلور پا را فراتر گذاشتند و او را سزاوار توهین‌هایی دانستند که ژوزه مورینیو سرمربی وقت رم پس از فینال لیگ اروپای سال 2023 نثار داور انگلیسی کرد. در همین حال گروهی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی انتقاد از تیلور را با چاشنی طنز همراه و تیلور سوئیفت (خواننده آمریکایی) را نسبت به او داوری بهتر برای مسابقات فوتبال توصیف کردند.